Hvordan ella&il etablerte seg som en av de sterkeste merkevarene i Norge
- Lesetid
- 1 min
- Publisert
ella&il ble etablert i 2014 med engasjement for å designe og skape tidløse design som er laget for å vare. Siden den gang er selskapet blitt en gaselle og etablert seg som et av de mest innflytelsesrike innenfor norsk tekstilindustri.
360 Logistics er stolte av at ella&il har samarbeidet med oss siden 2019. Med et kundefokus og ønske om å levere komfortable tekstiler av høy kvalitet, sto ella&il overfor voksende etterspørsel i både B2C- og B2B-segmentet. Dette krevde en logistikkrigg som kunne imøtekomme deres voksende behov.
Vår kjernekompetanse er å lage tidløse og feminine klassikere som er laget for å vare år etter år. Det var derfor naturlig for oss å finne en partner på logistikk. 360 Logistics har vist seg å være den pålitelige partneren vi hadde behov for, og har demonstrert at de evner å skalere logistikkløsninger etter ella&il sine behov.
ella&il har gjennom dedikert arbeid og kvalitetsprodukter bygget en av de sterkeste merkevarene innenfor klesindustrien i Norge. Siden 2020 har de hatt en imponerende vekst i omsetningen på hele 130 %, og det er derfor ikke overraskende at de er en Gaselle-bedrift. Deres imponerende ambisjoner gjør at de også har utvidet sin tilstedeværelse til internasjonale markeder.
For å bistå i ella&ils internasjonale vekst har 360 Logistics i samarbeid med Instabox lansert en nyvinning innenfor eksport som reduserer eksportkostnadene sammenlignet med de tradisjonelle flyfraktselskapene, og som muliggjør en økt satsning på eksport til privatkunder i Norden.
ella&il er et eksempel til etterfølgelse innen retail. Med deres fokus på kundereisen er det ikke rom for tilfeldigheter i verdikjeden, og detaljfokuset er antagelig en nøkkel i at kundene er så glad i produktene deres. Med den merkevaren de har klart å bygge, er jeg sikker på at ella&il kommer til å være en viktig aktør på det norske og internasjonale markedet i lang tid.